الزام دریافت فاکتور الکترونیکی برای احتساب اعتبار مالیاتی از دیماه ۱۴۰۴
صورتحساب الکترونیکی ضمانت اجرایی مؤثر برای شفافسازی مبادلات اقتصادی و تحقق عدالت مالیاتی
به گزارش اصفهان رسانه
آقای مهران علائی مدیرکل امور مالیاتی استان : از ابتدای دیماه ۱۴۰۴ احتساب اعتبار مالیات بر ارزش افزوده تنها با دریافت صورتحساب الکترونیکی امکانپذیر خواهد بود.
آقای علائی این تغییر را بهعنوان یک ضمانت اجرایی مؤثر برای شفافسازی مبادلات اقتصادی و تحقق عدالت مالیاتی توصیف کرد و افزود: با اجرای کامل سامانه مودیان، علاوه بر الزام فروشندگان به صدور فاکتور الکترونیکی، خریداران نیز باید در دریافت صورتحساب الکترونیکی دقت لازم را داشته باشند تا در محاسبات مالیاتی دچار زیان نشوند.
وی همچنین به تمهیدات پیشبینیشده برای تسهیل اجرای قانون اشاره کرد و گفت: مودیان در صورت نیاز میتوانند از خدمات شرکتهای معتمد ارائهدهنده خدمات مالیاتی استفاده کنند. فهرست این شرکتها بهصورت رسمی در پایگاه اطلاعرسانی سازمان امور مالیاتی کشور منتشر شده است و استفاده از خدمات آنها میتواند فرآیند اتصال به سامانه مودیان، صدور صورتحساب الکترونیکی و انجام تکالیف قانونی را برای فعالان اقتصادی تسهیل کند.
آقای علائی در پایان از تمامی مودیان و فعالان اقتصادی استان اصفهان خواست که هرچه سریعتر نسبت به استفاده کامل از سامانه مودیان و پایانههای فروشگاهی اقدام کنند تا از ابتدای دیماه ۱۴۰۴ در محاسبات مالیاتی با مشکل مواجه نشوند.