مراکز نوآوری و کارآفرینی، یکی از بستر های تحول آموزشی هستند
معاون آموزش متوسطه ادارهکل آموزشوپرورش استان اصفهان گفت: مراکز نوآوری و کارآفرینی، یکی از بسترهای اصلی تحول در مسیر تغییر رویکردهای آموزشی هستند و نقش این مراکز در آیندهنگری و پاسخگویی به نیازهای...
به گزارش ادارهٔ اطلاعرسانی و روابط عمومی ادارهکل آموزشوپرورش استان اصفهان، حامد عجبی، معاون آموزش متوسطه این ادارهکل در جریان بازدید از مرکز نوآوری و کارآفرینی، بر ضرورت هماهنگی میان بخشهای مختلف آموزش و حرکت نظاممند در مسیر تغییر رویکردهای آموزشی تأکید کرد و با تبیین جایگاه نوآوری در آموزشهای نوین، اظهار داشت: یکی از ضرورتهای آموزش امروز، همافزایی بخشهای مختلف و حرکت هماهنگ در مسیر تغییر رویکردهای آموزشی است.
وی افزود: مراکز نوآوری و کارآفرینی، یکی از بسترهای اصلی این تحول هستند و نقش این مراکز در آیندهنگری و پاسخگویی به نیازهای واقعی جامعه آموزشی، بسیار مهم است.
عجبی مرکز نوآوری و کارآفرینی را نقطه اتصال آموزش با نیازهای واقعی آینده توصیف کرد و با اشاره به برنامههای تخصصی این مرکز گفت: این مرکز با دورههای مهارتی، ایدهپروری، طرحهای خلاقانه دانشآموزی و پروژههای فناورانه، نقش مهمی در کشف استعدادها و توانمندسازی نسل نو ایفا میکند.
معاون آموزش متوسطه ادارهکل آموزشوپرورش استان اصفهان تصریح کرد: رویکرد مرکز در هدایت دانشآموزان به سمت تفکر خلاق، تجربه عملی و مهارتآموزی، تحول در آموزش متوسطه را شتاب میدهد.
وی همچنین با اشاره به فعالیتهای در حال اجرای مرکز، مسیر توسعه اینگونه مجموعهها را راهبردی دانست و گفت: توسعه چنین مراکزی، مسیر تربیت دانشآموزانی است که به جای انتظار برای شغل، خود خالق فرصت میشوند.
عجبی با قدردانی از عوامل اجرایی مرکز، بر ضرورت تقویت زیرساختهای مهارتآموزی، حمایت از ایدههای خلاق دانشآموزی و گسترش فعالیتهای فناورانه در مدارس تأکید و خاطرنشان کرد: این اقدامات بخشی از مأموریت آموزش و پرورش در تربیت نسل کارآمد و آیندهساز است.
انتهای پیام/