نیاز ویژه شهرستان فلاورجان افزایش سهمیه بومی گزینی در استخدام معلمان است
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: نیروی انسانی غیربومی پس از مدتی تمایل به انتقال دارد و این موضوع چرخه پایداری آموزشی را مختل میکند؛ یکی از راهکارهای اساسی، افزایش سهمیه بومیگزینی در...
بزن به گزارش اداره اطلاعرسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فلاورجان، محمدرضا نظریان، مدیرکل آموزش و پرورش استان، در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان فلاورجان که با حضور علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، با قدردانی از اهتمام و تلاش مسئولان شهرستان در زمینههای آموزشی و تربیتی، به تشریح مهمترین چالشها و نیازهای منطقه پرداخت و با اشاره به وضعیت نیروی انسانی در استان اظهار داشت: یکی از مناطقی که در استان اصفهان با کمبود جدی نیروی انسانی مواجه است، شهرستان فلاورجان و بهویژه بخش پیربکران است.
وی با تأکید بر ضرورت توجه ویژه به این موضوع، افزود: کمبود معلم در رشتههای مختلف، بهویژه در هنرستانها، از دغدغههای جدی ماست و انتظار میرود در آزمونهای استخدامی آینده، تدابیر ویژهای برای جبران این کمبودها اندیشیده شود.
نظریان چهار موضوع اصلی را بهعنوان نظام مسائل آموزش و پرورش شهرستان فلاورجان مطرح کرد و گفت: نخستین موضوع، آسیبهای اجتماعی است که نیازمند برنامهریزی هدفمند و اقدامهای هماهنگ دستگاههای مرتبط است و دومین مسئله، کلاسهای زیرنُرم و چندپایه در مناطق روستایی، بهویژه در بخش پیربکران است که میتواند خطر ترکتحصیل دانشآموزان را افزایش دهد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به چالش سوم، یعنی ماندگاری پایین نیروی انسانی در شهرستان فلاورجان، تصریح کرد: نیروی انسانی غیربومی پس از مدتی تمایل به انتقال دارد و این موضوع چرخه پایداری آموزشی را مختل میکند؛ یکی از راهکارهای اساسی، افزایش سهمیه بومیگزینی در آزمونهای استخدامی است تا معلمان از میان نیروهای بومی جذب شوند و ثبات بیشتری در نظام آموزشی منطقه ایجاد شود.
وی ایجاد مرکز مشاوره را بهعنوان چهارمین نیاز حیاتی شهرستان مطرح و خاطرنشان کرد: راهاندازی چنین مرکزی بهویژه در بخش پیربکران، میتواند نقش مؤثری در کاهش آسیبهای اجتماعی، ارتقای سلامت روان دانشآموزان و حمایت از خانوادهها داشته باشد.
انتهای پیام/