• درباره ما
  • ارتباط با ما
  • وبگاه های استان اصفهان
امروز:
جمعه, مهر ۲۵, ۱۴۰۴
اصفهان رسانه -اخبار ایران -اخباراستان اصفهان و شهرستانهای اصفهان- پایگاه خبری اصفهان رسانه-اصفهان فقط اصفهان نیست
اصفهان رسانه -اخبار ایران -اخباراستان اصفهان و شهرستانهای اصفهان- پایگاه خبری اصفهان رسانه-اصفهان فقط اصفهان نیست
  • صفحه نخست
  • ایران
  • استان اصفهان
    • دهاقان
    • خوانسار
    • تیران و کرون
    • کاشان
    • گلپایگان
    • چادگان
    • فریدون شهر
    • خمینی شهر
    • شاهین شهر
    • فریدن
    • فلاورجان
    • سمیرم
    • مبارکه
    • نجف آباد
    • زرین شهر
    • شهرضا
    • گلپایگان
    • اردستان
    • کوهپایه
    • برخوار
    • آران و بیدگل
    • نطنز
    • جرقویه
    • نائین
    • هرند
    • خوروبیابانک
    • بوئین و میاندشت
  • مجلس
  • سیاسی
  • سلامت
  • فرهنگ
  • سلامت
  • اجتماعی
  • ورزشی
  • فناوری
  • کشاورزی
  • صفحه نخست
  • ایران
  • استان اصفهان
    • دهاقان
    • خوانسار
    • تیران و کرون
    • کاشان
    • گلپایگان
    • چادگان
    • فریدون شهر
    • خمینی شهر
    • شاهین شهر
    • فریدن
    • فلاورجان
    • سمیرم
    • مبارکه
    • نجف آباد
    • زرین شهر
    • شهرضا
    • گلپایگان
    • اردستان
    • کوهپایه
    • برخوار
    • آران و بیدگل
    • نطنز
    • جرقویه
    • نائین
    • هرند
    • خوروبیابانک
    • بوئین و میاندشت
  • مجلس
  • سیاسی
  • سلامت
  • فرهنگ
  • سلامت
  • اجتماعی
  • ورزشی
  • فناوری
  • کشاورزی

مداخلات آموزشی براساس نقشه تحلیلی نتایج آزمون‌ها طراحی خواهد شد

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش‌وپرورش کشور گفت: نقشه تحلیلی کشوری از نتایج آزمون‌ها به استان‌ها تحویل داده شده تا هر اداره‌کل آموزش‌وپرورش بتواند با اتکا به داده‌های واقعی، تصمیمات کیفی...

کد خبر :9795 مهر 25, 1404
چاپ
0 نظر

به گزارش ادارۀ اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان، محسن زارعی، رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش‌وپرورش، در گردهمایی مشترک شورای معاونان وزارت و مدیران‌کل آموزش‌وپرورش سراسر کشور که به میزبانی استان اصفهان برگزار شد، بر لزوم نگاه تحلیلی، دقیق و درون‌استانی به نتایج آزمون‌های نهایی تأکید کرد و اظهار داشت: هدف از تحلیل نتایج آزمون‌ها، رتبه‌بندی یا مقایسه استان‌ها با یکدیگر نیست، بلکه سنجش رشد و عملکرد هر منطقه نسبت به گذشته خود و شناسایی نقاط قوت و قابل بهبود در نظر است.

وی با اشاره به ارائه نقشه تحلیلی کشوری از نتایج آزمون‌ها افزود: این نقشه‌ها به استان‌ها تحویل داده شده تا هر اداره‌کل آموزش‌وپرورش بتواند با اتکا به داده‌های واقعی، تصمیمات کیفی و مداخلات آموزشی خود را طراحی و اجرا کند.

زارعی عنوان کرد: در برخی مناطق مرزی کشور، به‌ویژه در استان‌هایی نظیر سیستان‌و‌بلوچستان و هرمزگان، تحلیل نتایج طولی نشان‌دهنده بهبود عملکرد تحصیلی است که ناشی از مداخلات درست و هدفمند در این حوزه بوده است.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش‌وپرورش کشور تصریح کرد: تفاوت عملکرد بین پایه‌ها، به‌ویژه در پایه یازدهم و دوازدهم، ارتباط مستقیمی به نتایج عملکرد دانش‌آموزان پایه دهم و یازدهم در سال ما قبل دارد چراکه بهترین عملکرد دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی سال۴۰۲ مربوط به پایه دهم بود که در پایه یازدهم ۴۰۳ نیز شاهد رشد میانگین این دانش‌آموزان بودیم و ضعیف‌ترین عملکرد در سال ۴۰۲ مربوط به دانش‌آموزان پایه یازدهم بود که ضعف عملکرد ایشان به پایه دوازدهم در سال ۴۰۳ هم منتقل شد.

وی به تفاوت عملکرد دانش‌آموزان دختر و پسر اشاره کرد و گفت: مطابق تحلیل داده‌ها، در تمامی رشته‌ها، عملکرد دانش‌آموزان دختر بهتر از پسران است و این نتیجه را می‌توان نشانه‌ای از کاهش انگیزه تحصیلی دانش‌آموزان پسر در رشته‌های نظری محسوب نمود.

زارعی با تأکید بر اینکه برای ارتقاء کیفیت ابتدا می‌بایست وضع موجود را دقیق تحلیل و بررسی نمود، ادامه داد: تحلیل نتایج ارائه شده حاوی، تعیین نقاط قابل بهبود است که نیازهای آموزشی دبیران و دانش‌آموزان مشخص شده و می‌تواند مبنای برنامه‌ریزی توانمندسازی دبیران قرار گیرد، لذا به تمامی استان‌ها توصیه اکید می‌شود بر اساس نقشه راه ارتقای کیفیت آموزشی، برنامه‌ریزی مداخلات منطقه‌ای و مدرسه‌ای را تدوین نمایند.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش‌وپرورش کشور از تدوین و تولید محتواهای آموزشی متنوع برای حمایت از معلمان خبر داد و گفت: در چارچوب برنامه‌های ارتقای کیفیت، بیش از ۱۳۵۰ دقیقه ویدئوی آموزشی، بیش از دو هزار دقیقه محتوای چندرسانه‌ای و مجموعه‌ای از اینفوگرافیک‌ها و موشن‌گرافیک‌ها تولید شده که در درگاه الکترونیکی مرکز ارزشیابی قابل دسترسی است، تا دبیران از ابتدای سال تحصیلی، بر اساس چارچوب استاندارد طراحی سؤال و اهداف یادگیری، آموزش‌های خود را هدایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای دستیابی به آموزش کیفی، نخست باید وضع موجود را درست توصیف کرده و سپس بر اساس تحلیل علمی و داده‌محور، مداخلات اصلاحی را طراحی کنیم و هدف نهایی ما، تضمین کیفیت یادگیری و عدالت آموزشی در سراسر کشور است.

انتهای پیام/

برچسب ها:

آموزش وپرورش

هیچ نظر! یکی از اولین.

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

آموزش‌وپرورش با نگاه ویژه رئیس جمهور در صدر دغدغه‌های اجرایی...
مداخلات آموزشی براساس نقشه تحلیلی نتایج آزمون‌ها طراحی خواهد شد
رضا مردانی: تئاتر اقتباس پلی میان ادبیات کهن و هنر...
«کوران» و «آنچه بود نه آنچه بود»؛ چهره‌های درخشان جشنواره...
۹۲ سال خلاقیت در قاب اصفهان؛ بزرگداشت امیرهوشنگ جزی‌زاده برگزار...
نیاز ویژه شهرستان فلاورجان افزایش سهمیه بومی گزینی در استخدام...
چهارمین کنگره بین المللی راه نجات، نهج البلاغه و حکمرانی...
استاندار: اصفهان در مسیر تبدیل به قطب دائمی مهارت ایران...
پزشکیان درگذشت سردار افشار را تسلیت گفت
سرمست خواستار سرمایه‌گذاری گسترده دولت و اختیارات بیشتر برای صنایع...

سیاسی

انتصاب مهندس سیدمحمد واقفی به عنوان سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان...
معاون توسعه روستایی رئیس‌جمهور: وقتی دولت تسهیلگر شود، ۳۰۰ هزار...
آغاز روشنی چاه‌ها با انرژی خورشید: نخستین مزرعه خورشیدی ۱۵...
معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان حفظ نباتات کشور...
نمونه برداری و پایش پرندگان باغ پرندگان اصفهان توسط اداره...
دانش‌آموزان دبستان شهید کاظمی 2 با اهمیت شعار «تخم‌مرغ سرشار...
استفاده از آموزش‌های تخصصی و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین راهکار...
مصدومیت واکسیناتور شبکه دامپزشکی شهرستان نجف آباد از ناحیه سر
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان اصفهان:پتاس خور یکی از...
تقویت بنیان خانواده، محور اصلی برنامه‌های جهاد کشاورزی

سیاس روز

آموزش‌وپرورش با نگاه ویژه رئیس جمهور در صدر...
مداخلات آموزشی براساس نقشه تحلیلی نتایج آزمون‌ها طراحی...
رضا مردانی: تئاتر اقتباس پلی میان ادبیات کهن...
«کوران» و «آنچه بود نه آنچه بود»؛ چهره‌های...
۹۲ سال خلاقیت در قاب اصفهان؛ بزرگداشت امیرهوشنگ...
نیاز ویژه شهرستان فلاورجان افزایش سهمیه بومی گزینی...
چهارمین کنگره بین المللی راه نجات، نهج البلاغه...
استاندار: اصفهان در مسیر تبدیل به قطب دائمی...

ایران

خرازی: جمهوری اسلامی اهل مذاکره است؛ اما تحمیل...
پزشکیان:کشورهای اسلامی باید همچون یک پیکر واحد در...
درس‌های ۱۲ ساله از جنگ ۱۲ روزه؛ ایران...
قائم پناه: گازوئیل کشور تقریباً سه برابر سال...
سردار علیرضا افشار درگذشت
۶۰ درصد شهدای جنگ ۱۲ روزه پاسداران انقلاب...
حمایت بیش از ۱۰۰ کشور عضو جنبش عدم...
احضار سفیر لهستان به وزارت امور خارجه
اجتماعی 556
اصفهان 1842
اقتصادی 36
ایران 948
تیتر یک 208
دسته‌بندی نشده 7
رهبری 225
سلامت 45
سیاسی 208
شهرستان ها 3
فرهنگ 111
فناوری 95
کشاورزی 36
مجلس 24
ورزشی 64
طراحی و تولید پایگاه خبری اصفهان رسانه  

تمامی حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی من محفوظ می باشد.