تلاش آموزشوپرورش اصفهان، توسعۀ تدریس برمبنای تفاوتهای فردی و سرعت یادگیری دانشآموزان است
مدیرکل آموزشوپرورش استان اصفهان در حاشیه بازدید از دبستان نیکآئین گفت: در آموزشوپرورش استان اصفهان تلاش داریم تا تدریس و فعالیتهای مدارس بر مبنای تفاوتهای فردی و سرعت یادگیری دانشآموزان باشد و...
به گزارش اصفهان رسانه، محمدرضا نظریان، مدیرکل آموزش و پرورش استان، در حاشیه بازدید از دبستان نیکآئین شهر اصفهان، با تقدیر از تلاشهای کارکنان مدرسه، اظهار داشت: هدف اصلی ما در مدارس ایجاد شوق آمدن به مدرسه است، چرا که این شوق، بیش از هفتاد درصد مشکلات ما را حل میکند.
وی با اشاره به اهمیت فضای آموزشی در رشد و یادگیری دانشآموزان افزود: مدرسه باید محیطی شاداب و پویایی باشد تا دانشآموزان علاوه بر تحصیل، از تجربیات متنوع در فضای مدرسه بهرهمند شده و با فعالیتهایی مانند بازیهای گروهی، جشنها و تعاملات اجتماعی در مدرسه در مسیر رشد شخصیتی حرکت کنند.
نظریان تصریح کرد: در آموزشوپرورش استان اصفهان تلاش داریم تا تدریس و فعالیتهای مدارس بر مبنای تفاوتهای فردی و سرعت یادگیری دانشآموزان باشد و هر دانشآموز بر اساس استعداد و روش یادگیری خود، مسیر مناسب را طی کند تا همه بتوانند به رشد یکسان دست یابند.
مدیرکل آموزشوپرورش استان اصفهان همچنین به نقش معلمان در ایجاد فضایی تعاملی و مشارکتی در کلاسها اشاره کرد و گفت: در کلاسهای پویا و فعال، همه دانشآموزان به کار گرفته میشوند و معلم باید به تک تک افراد توجه ویژه داشته باشد؛ چراکه این فضای تعاملی، فرصتی است برای اینکه دانشآموزان با هم یاد بگیرند و از یکدیگر آموزش ببینند.
وی با ابراز رضایت از فضای مدرسه نیکآئین خاطرنشان کرد: قدردان زحمات همکارانی که با زحمت فراوان، چنین فضایی را برای دانشآموزان ایجاد کردهاند هستیم؛ زیرا دیدن چنین محیطهایی انگیزۀ ما را برای ادامۀ مسیر چندبرابر میکند.