مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان: سیستم یکپارچه فروش مهمترین چالش پیش روی اقتصاد زنان است/بازارچههای موقت کفایت نمیکند
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان با اشاره به موفقیتهای آموزشی در حوزه مشاغل خرد بانوان، فقدان سیستم یکپارچه فروش را مهمترین چالش پیش روی اقتصاد زنان برشمرد و روشهای سنتی مانند...
به گزارش اصفهان رسانه ,،در راستای حمایت از تولیدات خرد و مشاغل خانگی بانوان استان اصفهان،جلسهای تخصصی میان مدیران اداره کل بانوان و خانواده استانداری و اداره کل پست استان برگزار شد. محور اصلی این نشست، بررسی راهکارهای عملی برای غلبه بر بزرگترین چالش فعالان اقتصادی زن، یعنی «فروش و دسترسی به بازار»، بود.
مریم فاتحیزاده، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان در این دیدار با استناد به دادههای طرحهای ملی در حوزه اشتغال و فروش محصولات بانوان تأکید کرد: اگرچه در زمینه آموزش مهارتهای تولیدی به بانوان اقدامات مؤثری انجام شده، اما نبود یک مکانیزم کارآمد و یکپارچه برای فروش محصولات، عمدهترین عامل ناکامی یا رکود فعالیتهای اقتصادی این قشر زحمتکش است.
وی روشهای سنتی مانند برگزاری بازارچههای موقت را غیرپایدار و ناکافی ارزیابی کرد و خواستار ایجاد سازوکاری منسجم برای تسهیل فروش محصولات بانوان، بهویژه در مشاغل خرد و خانگی شد.
فاتحیزاده با بیان این که حمایت از تداوم و پایداری اقتصادی بانوان نیازمند طراحی راهکارهای نوین است، افزود: ضروری است با همکاری نهادهای مرتبط، بسترهای مناسب برای بازاررسانی و فروش دائمی محصولات آنان فراهم شود.»
مدیرکل پست استان اصفهان، اداره متبوع خود را به عنوان یک “هاب مرکزی لجستیک و فناوری” معرفی کرد.
حمید باقری با تشریح تحولات زیرساختی شامل توسعه ۳۰۰ درصدی ناوگان، استقرار سیستم سورتینگ پیشرفته با توان پردازش ۳ هزار و ۵۰۰ بسته در ساعت و تجهیز ۲۷۰ نمایندگی روستایی به سامانههای دیجیتال، به دستیابی به رضایتمندی ۹۵ درصدی مشتریان اشاره کرد.
پست اصفهان برای رفع چالش فروش، مجموعهای از طرحهای نوآورانه را مرکز آموزشی “نماپست” با همکاری انجمن تجارت الکترونیک ایران و برای آموزش تخصصی دیجیتال مارکتینگ، مرکز توسعه تجارت الکترونیک با ارائه خدمات حقوقی و تولید محتوای حرفهای،توسعه پلتفرمهای بومی با راهاندازی “برنسی” (شبکه فروش اجتماعی مبتنی بر هوش مصنوعی) و سامانه “همراه انبار” برای مدیریت انبارداری و گسترش بینالمللی با برنامهریزی برای ایجاد “درگاه تجارت الکترونیک فرامرزی” با تمرکز بر صادرات صنایع دستی برشمرد.
در پایان این نشست، بر لزوم همگرایی کامل دستگاههای اجرایی با ظرفیتهای نوین پست تأکید شد تا با معرفی تولیدکنندگان به این پلتفرمها، گامی عملی برای رونق اقتصادی خانوادهها در استان اصفهان برداشته شود. این همکاری میتواند به عنوان الگویی موفق برای توسعه اقتصادی پایدار در سایر استانها مطرح گردد.